پویش کمک مومنانه؛ انگیزه‌ای برای ایجاد بخش خدمات اجتماعی در مدرسه علمیه سرخس

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس گفت: پویش کمک مومنانه انگیزه و بهانه‌ای شد تا در این مدرسه بخش خدمات اجتماعی را ایجاد کنیم و بدون نگاه به این پویش از این پس در حد توانمان به نیازمندان کمک کنیم.

حجت‌الاسلام کاظم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرخس خبر، با اشاره به پیوستن کادر مدرسه علمیه امام رضا(ع) این شهرستان به پویش کمک مومنانه، اظهار کرد: کادر مدرسه علمیه سرخس تصمیم گرفتند که ۲۰ درصد از حقوق ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد را در پویش کمک مؤمنانه هزینه کنند که کادر این مدرسه حدود ۱۰ نفر هستند و بیش از ۱۵ میلیون تومان کمک کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس افزود: برای ماه اول بیش از ۲۰ بسته غذایی شامل ۹ قلم کالا از جمله ۱۰ کیلو برنج، ۴ لیتر روغن، مرغ، رب، ماکارانی، چای و حبوبات بین نیازمندانی که توسط طلبه‌ها شناسایی شده بودند توسط کارکنان این مدرسه علمیه توزیع شد.

وی ادامه داد: برای دو ماه آینده نیز ممکن است در قالب دیگری غیر از توزیع بسته غذایی به نیازمندان کمک کنیم، شاید با پرداخت بخشی از بدهی نیازمندان به اصناف به آن‌ها کمک کنیم، همچنین، اگر پول نقد بیشتر به آن‌ها کمک کند وجه نقد را به آن‌ها بپردازیم.

سالاری بیان کرد: مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس سطح یک است و در اصل باید فقط به مسائل آموزشی بپردازد، زیرا سازمان‌هایی برای کمک به نیازمندان وجود دارد، اما پویش کمک مومنانه انگیزه و بهانه‌ای شد تا در این مدرسه بخش خدمات اجتماعی را ایجاد کنیم و بدون نگاه به این پویش از این پس در حد توانمان به نیازمندان کمک کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس تاکید کرد: خیران نیز راحت‌تر می‌توانند به حوزه اعتماد کنند و اگر کمک یا نذری دارند از طریق حوزه علمیه ادا کنند تا ما نیز در این مسیر قوی‌تر عمل کنیم.

وی از تشکیل گروه جهادی شهید مدافع حرم محمود تقی‌پور خبر داد و گفت: این گروه جهادی ثبت شده است و قصد دارد در طول سال در عرصه عمرانی به نیازمندان کمک کند.

انتهای پیام/