نهاد «نماز جمعه» مردمی، انقلابی و جهادی است/ ضرورت خنثی‌سازی بمب‌های خبری دروغین دشمن

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور گفت: نهاد نماز جمعه یک نهاد مردمی، انقلابی و جهادی است که مصالح و مفاسد جامعه اسلامی و انقلابی بر مبنای ذکر الله در آن مطرح شده و مطالبه و پیگیری می‌شود.

به گزارش سرخس خبر، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در سیزدهمین خطبه مجازی نماز جمعه سرخس با اشاره به پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور اظهار کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند انسان کسب تقوا کند و بر تقوا بیفزاید، مجلس ذکر الله است و خداوند تعبیر «فسعوا الی ذکر الله» را یعنی بدوید به سمت ذکر الله، فقط درباره نماز جمعه به کار برده است.

امام‌جمعه سرخس افزود: نماز جمعه آن‌قدر برکات دارد که رسول خدا (ص) فرمودند، هر جمعه برای شما ثواب یک حج و یک عمره هست، حج شما شتاب و مبادرت به نماز جمعه و عمره شما انتظار اقامه نماز عصر است.

وی بیان کرد: به تعبیر امام صادق علیه‌السلام هیچ قدمی نیست که در راه نماز جمعه برداشته شود مگر آنکه خدا بدن آن را بر آتش جهنم حرام می‌سازد.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از نماز جمعه تعبیر به نهاد مبارک و رحمانی کردند.

امام‌جمعه سرخس مردمی بودن، انقلابی بودن و جهادی بودن را از سه ویژگی اصلی نهاد نماز جمعه برشمرد و افزود: با این نگاه نهاد نماز جمعه یک نهاد مردمی، انقلابی و جهادی است که مصالح و مفاسد جامعه اسلامی و انقلابی بر مبنای ذکر الله در آن مطرح شده و مطالبه و پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نهاد نماز جمعه نهاد امامتی است؛ این نماز یک نماز جمعه هفتگی است که به‌مثابه حج برشمرده می‌شود و خطیب جمعه و امامت جمعه در جایگاه واعظ امت نقشی در امتداد نقش امامت را در سطح متناسب با خود را ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: در این هفته پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور به امامت آیه الله طالقانی در سال ۵۸ را داریم؛ نهال نماز جمعه انقلاب اسلامی در سال ۵۸ از زمین چمن دانشگاه تهران جوانه زد و بسان شجره طیبه‌ای شده و سایه‌اش همه جای کشور را فرا گرفت.

امام‌جمعه سرخس گفت: پنجم مرداد هر سال بهانه تجدید خاطره آن اتفاق بزرگ است، اتفاقی که بعدها رهبر انقلاب اسلامی آن را از معجزات انقلاب اسلامی نامیدند.

وی بیان کرد: این روز را به همه نمازگزاران و عاشقان نماز جمعه، مسئولان عزیز، اعضای ستاد نماز جمعه، فرهنگیان عزیز روحانیون معزز، دانشجویان بصیر، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، اصحاب رسانه و خبرنگاران، بسیجیان دلاور و همه عزیزانی که نقشی در برپایی نماز جمعه دارند، تبریک عرض می‌کنم و از تلاش مجاهدانه آنان تقدیر و تشکر دارم.

حجت‌الاسلام بختیاری اظهار کرد: در این روزها که شهرستان ما در وضعیت قرمز قرار دارد و ما از نعمت برگزاری نماز جمعه محروم هستیم، بیاییم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و مواظبت شدید نکات بهداشتی، این شهرستان را از حالت وضعیت قرمز خارج کنیم تا بار دیگر شاهد برپایی این نهاد مبارک و رحمانی باشیم و از صمیم قلب در این شب و روزهایی که خاص دعا است مثل روز عرفه و شب و روز عید قربان بخواهیم از خدای متعال که این ویروس را از بلاد اسلامی از سطح جهان و شهر ما دور کند تا ما بار دیگر شاهد برپایی نماز جمعه باشیم.

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه «ترولیسم» اکنون وجه دیگری از همان تروریسم است، تصریح کرد: امروز کسانی با پنهان شدن در پشت شناسه‌های دروغین و اکانت جعلی، بمب‌های  خبری دروغ، شایعات حیرت‌افزا، نفرت برانگیزی ها و وحشت‌آفرینی‌ها و سیاه نمایی‌ها را علیه کشور خود در صدر فعالیتشان قرار دادند که این فضاسازی‌ها و بمب‌های خبری دروغین  در فضای مجازی علیه رهبر عزیز ما و مقامات انقلابی حکومتی از جمله قوه قضاییه از جانب منافقان در حال اجرا است.

وی گفت: در حال حاضر دو مجموعه «مرکز اعتدال» در ریاض و «یگان سایبری منافقین» در کشور آلبانی از مهم‌ترین مراکز دروغ سازی علیه جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران هستند که از همه مردم عزیز و جوانان بصیر خواهش می‌کنیم در فضای مجازی مواظب باشند تا گرفتار این بمب‌های دروغین خبری و شایعات حیرت‌افزا و دام‌های شیاطین نشوند.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: از همه کارشناسان و خبره‌های فضای مجازی و از جوانان عزیز خواهش می‌کنیم که این بمب‌های خبری دروغین را خنثی کنند و با تهیه محتوای دینی و انقلابی و بصیرت آفرین و پاسخگویی به شبهات، موشک‌ وار بر دشمنان اسلام و ایران اسلامی حمله کنند.

انتهای پیام/