با هدف معرفي مفاخر ادب فارسي؛

محفل ادبي شب نظامي گنجوي در سرخس برگزار شد

رئيس انجمن زبان و ادبيات پارسي شرکت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد از برگزاري پنجمين محفل ادبي با هدف معرفي مشاهير فرهنگ و هنر ايران زمين خبرداد.
به گزارش سرخس خبر، رئيس انجمن زبان و ادبيات پارسي شرکت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد از برگزاري پنجمين محفل ادبي با هدف معرفي مشاهير فرهنگ و هنر ايران زمين خبرداد.
امير وحيد حبيبي با اعلام اين خبر افزود: در برنامه هاي گذشته اين انجمن محافل ادبي با معرفي حضرت حافظ، مولانا، سعدي و فردوسي برگزار شده است که شاهد استقبال علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر پارسي بوده ايم.
وي تصريح کرد: اين انجمن هر ساله به معرفي يکي از مفاخر ادبي ايران مي پردازد که پنجمين محفل آن به معرفي حکيم نظامي گنجوي اختصاص يافت.
حبيبي در ادامه هدف برگزاري گراميداشت حکيم نظامي گنجوي را شناساندن اين شاعر فرهيخته قرن ششم به ايرانيان در سراسر کشور عنوان و بيان کرد: کشورهاي همسايه در برهه‌هاي مختلفي درصدد هستند تا مفاخر نام آشناي ايراني را به نام خود ثبت نمايند از جمله دولت باکو که چند دهه درصدد مصادره نظامي گنجوي به‌نام شاعري ترک زبان و اهل کشور آذربايجان است در صورتي که حکيم نظامي گنجوي اصالتي تفرشي دارد و به گفته خود در روستايي به نام ( تا ) زاده شده است.
انتهای پیام/