نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش سرخس خبر، محمدهادی ضیایی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نصب و راه اندازی سیستم ATC یا کنترل اتوماتیک قطار در ایستگاههای راه آهن شهید مطهری، آزادگان، رباط ماهی، مختومقلی، مرزداران، رباط شرف و گنبدلی رفت و آمد قطار در این مسیر ریلی تک خطه، از ایمنی بیشتری برخوردار شد.
وی ادامه داد: سامانه ای.تی.سی وظیفه کنترل سرعت، پیوستگی و عدم تخطی عبور قطار از چراغ قرمز را برعهده دارد و حتی اگر قطار در نقاطی مانند نزدیک ایستگاه از سرعت مجاز تخطی نماید به صورت خودکار سرعت آن را کاهش می دهد. این پروژه در مدت شش ماه با استفاده از تجهیزات ساخت داخل توسط متخصصان ایرانی در اداره کل راه آهن خراسان راه اندازی شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: سامانه ای.تی.سی برای نخستین بار به همراه سامانه بلاک میانی که نصب آن موجب افزایش ظرفیت خطوط ریلی در مسیر تهران – مشهد شد، بهمن 1395 با حضور رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفته بود و اینک با تسری به همه خطوط راه آن خراسان تکمیل شده است. از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کش
ور هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. تراکم ریل در این استان نیز نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.
انتهای پیام/
مدیر کل راه آهن خراسان گفت: حمل و نقل بین المللی کالا از مرز ریلی سرخس در شمال شرق خراسان رضوی با ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی در نیمه نخست سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمینژاد از انجام عملیات تعمیرات کلی پیشگیرانه در این مجتمع گازی خبر داد.
این روزها که به پایان تابستان و گرمای شدید هوا نزدیک میشویم، مردم گرمترین شهر استان خراسان رضوی شاهد پیامکها و قبضهای نجومی برق هستند.
مدیر کل راه آهن خراسان گفت: هم اکنون پایانه ریلی سرخس یکی از بزرگترین پایانههای ریلی کشور است و زیرساختهای تعویض بوژی در آن تامین شده است به نحوی که میتوان گفت این ایستگاه بزرگترین سایت تعویض بوژی خاورمیانه را دارد.
Δ