آمادگی آستان قدس رضوی برای تامین فضای موردنیاز مقابله با کرونا در مشهد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در صورت اعلام نیاز و درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این آستانه مقدسه آمادگی دارد تا مکان‌ها و فضاهای خود را برای کمک به امر درمان بیماران درگیر کرونا در اختیار این دانشگاه قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری سرخس خبر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی در حاشیه بازدید از مرکز درمان سرپایی زائرسرای رضوی افزود: پیرو درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت تخصیص فضایی برای راه اندازی مرکز موقت درمانی، زائرسرای رضوی با تمامی امکانات برای خدمت رسانی پزشکی به بیماران کرونایی و خانواده‌های درگیر این بیماری، در اختیار مجموعه بهداشت و درمان مشهد قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود فضاهای درمانی در شرق و جنوب شرق مشهد برای انجام اقدامات سرپایی و تشخیصی، زائرسرای رضوی توسط آستان قدس به امکانات درمانی تجهیز و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شده است.

امروز تولیت آستان قدس رضوی با همراهی استاندار خراسان رضوی و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زائرسرای رضوی که با عنوان «مرکز سرپایی خدمات کرامت رضوی» در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی است، حضور یافته و ضمن بررسی و ارزیابی فعالیت این مرکز، با کادر درمان و تعدادی از بیماران و همراهان آن‌ها گفت‌وگو کرد.

به همین منظور فضایی نیز در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی برای استقرار تیم‌های مرکز بهداشت در نظر گرفته شده است که از شنبه هفته آینده فرایند واکسیناسیون شهروندان در این محل آغاز خواهد شد.

اقدامات آستان قدس رضوی در مقابله با کرونا به موقع بود

استاندار خراسان رضوی نیز در جریان این بازدید به جمع خبرنگاران گفت: آستان قدس رضوی به شیوه‌های مختلف از جمله ایجاد بخش ویژه در بیمارستان رضوی، اعطای کمک‌های مالی و نیز تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی، حمایت‌های عملی و به ‎موقعی از دانشگاه علوم پزشکی داشته که جای قدردانی و تشکر ویژه دارد.

محمدصادق معتمدیان افزود: حمایت های آستان قدس رضوی قوت قلبی برای پرسنل خدوم مراکز درمانی و بیمارستانی شهر بوده است و با توجه به گستردگی شیوع بیماری کرونا از موج اول تا پنجم و فشار زیادی که به کادر درمانی ما وارد آمده، مسلماً مقابله با این شرایط نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های استانی و ملی است تا پشتوانه اجرایی برای مراکز درمانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف ایجاد شده است و مجموعه‌های گوناگون به‌ویژه آستان قدس رضوی، حمایت عملی خود را در این مسیر نشان داده‌اند.

معتمدیان اظهار داشت: این حرکت آستان قدس رضوی، الگوی بسیار خوبی است که جای تقدیر دارد و به‌طور خاص از تولیت آستان قدس رضوی که همواره حمایت‌کننده مجموعه‌های بهداشتی و درمانی شهر مشهد بوده‌اند، کمال قدرشناسی را داریم.

پوشش خلاء درمانی شرق مشهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با قدردانی از آستان قدس رضوی برای تبدیل موقت زائرسرای رضوی به مرکز خدمات سرپایی بیماران کرونایی گفت: آستان قدس با این اقدام خلاء وجود چنین پایگاهی در منطقه کم‌برخوردار شرق مشهد را پوشش داده و از فشار بر روی کادر درمان در سایر مراکز درمانی سطح شهر کاسته است.

دکتر سیدمحمد حسین بحرینی طوسی افزود: تا پیش از فعالیت این مرکز، بیماران این منطقه مجبور بودند برای دریافت خدمات سرپایی به ۱۲ مرکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در سایر نقاط شهر مراجعه کنند که این موجب تحمیل زحمت بیشتر به آنان می‌شد اما از امروز می‌توانند در مرکز مجهز ایجاد شده در زائرسرای رضوی از خدمات سرپایی بهره‌مند شوند.

وی آستان قدس رضوی را یکی از همراهان همیشگی دانشگاه علوم پزشکی و سلامت مردم خواند و ادامه داد: برخلاف تبلیغات سوء دشمنان و رسانه‌های معاند، آستان قدس رضوی از اولین روزهای شیوع کرونا، با انواع کمک‌ها و حمایت‎های کمی و کیفی خود، همراه مردم و کادر درمان بوده و تأمین سلامت و رفاه حال عمومی مردم مشهد، دغدغه اصلی تولیت آستان قدس و خادمان رضوی بوده و هست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توسعه این خدمات و حمایت‌ها در موج پنجم کرونا گفت: آستان قدس رضوی در چند روز اخیر محموله بزرگی از تجهیزات درمانی و بیمارستانی را به دانشگاه علوم پزشکی و در واقع مردم مشهد اهدا کرد و امروز هم در پاسخ به درخواست دانشگاه علوم پزشکی، شاهد راه‌اندازی مرکز رسیدگی و ارائه خدمات درمانی سرپایی به بیماران کرونا در زائرسرای رضوی هستیم.

انتهای پیام/ع