معیارهای انتخاب شهردار سرخس اعلام شد/ تصمیم‌گیری درباره نحوه انتخاب شهردار در هفته جاری

عضو شورای شهر سرخس با اعلام معیارهای شورا برای انتخاب شهردار سرخس، گفت: تصمیم‌گیری درباره نحوه انتخاب شهردار سرخس در هفته جاری انجام می‌شود.

مهدی علیمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرخس خبر درباره انتخاب شهردار سرخس توسط شورای ششم گفت: شورا شهر سرخس پس از تعیین رئیس و نایب رئیس شورا، آقای حمید دانشی‌مقدم را برای مدت سه ماه به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد.

عضو شورای شهر سرخس افزود: شورای شهر سرخس در هفته جاری جلسه‌ای برای نحوه انتخاب شهردار تشکیل می‌دهد و اعضا در این جلسه تصمیم می‌گیرند که آیا تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار از بین گزینه‌های مطرح باشد و یا فرخوانی برای کسانی که داوطلب هستند اعلام شود.

وی درباره تعداد گزینه‌های مطرح گفت: بین ۷ تا ۱۰ گزینه مطرح هستند که البته احتمال افزایش تعداد گزینه‌ها تا ۱۵ نفر نیز وجود دارد.

علیمیرزایی با اشاره به بخشنامه وزارت کشور و استانداری مبنی بر اینکه شهردار باید سابقه اجرایی داشته باشد، گفت: در کنار قوانین و شرایطی که وزارت کشور و استانداری اعلام کرده است؛ اعضای شورای شهر سرخس نیز طی ۲ هفته‌ای که از آغاز آن گذشته است و با توجه به یک هفته تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، معیارهایی را بر انتخاب شهردار مشخص کرده است.

عضو شورای شهر سرخس ادامه داد: مهمترین مؤلفه برای شورا این است که شهردار دارای مدیریت جهادی و روحیه بسیجی باشد و بتواند با توجه به وضعیت کشور و منابع شهرستان، منابع بودجه شهرداری را محقق کند و برای شهرداری درآمد داشته باشد.

وی عنوان کرد: شهردار باید سرخس را بشناسد، بتواند منابع و بودجه‌ها را جذب کند، بتواند ارتباط خوبی با استان و تهران داشته باشد، باید فسادستیز باشد و لایه‌های رانت و فساد را از شهرداری بردارد و به شورای شهر باور داشته باشد.

علیمیرزایی در پاسخ به این مطالبه که آیا شورای شهر در راستای شفافیت اسامی گزینه‌ها شهرداری و برنامه‌های آنان را به اطلاع مردم می‌رساند، گفت: «شورای شیشه‌ای» و شفافیت در شورا از شعارهای انتخاباتی من بوده است و گزینه‌های شهرداری را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

خبرنگار: علیرضا علی‌صوفی

انتهای پیام/ع