۱۱۰ تن اکسیژن مایع برای خراسان رضوی تامین شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری و هماهنگی انجام شده تا کنون بیش از ۱۱۰ تن اکسیژن مایع مورد نیاز واحدهای تولیدی اکسیژن طبی از سایر استانها تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری سرخس‌خبر به نقل از ایرنا، مرتضی اشرفی افزود: در راستای مهار موج پنجم بیماری کووید ۱۹ تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اقتصادی استان در اختیار قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا قرار گرفته و تمامی بانکها و بخش های اقتصادی در این زمینه بسیج شده اند.

وی اظهار داشت: به منظور شناسایی نیازهای خراسان رضوی در زمینه مهار کرونا، نشست های کمیته نیازسنجی استان به صورت منظم در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: با دستور استاندار برنامه ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام گرفته است که در نخستین برنامه کوتاه مدت، تامین اکسیژن مایع مورد نیاز واحدهای تولیدی اکسیژن طبی وارد دستور کار شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در موج پنجم کرونا یکی از دغدغه های اصلی حوزه درمان تامین کپسول اکسیژن است، تامین اکسیژن مایع مورد نیاز استان از طریق واحدهای تولیدی داخلی در اولویت قرار گرفت.

اشرفی افزود: از ۱۴ واحد تولید اکسیژن طبی خراسان رضوی تنها چهار واحد در مشهد استقرار دارند که تلاش شد کمبود کپسول اکسیژن شهر مشهد از ظرفیت واحدهای شهرستانی جبران شود.

وی ادامه داد: با همکاری دستگاه های اجرایی، برنامه ریزی لازم برای فعال سازی و ایجاد واحدهای جدید تولید اکسیژن طبی در مشهد طی مدت زمان کوتاه در دست اقدام است که این موضوع توان تولید و پاسخگویی نیاز استان را افزایش چشمگیری خواهد داد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با مساعدت فعالان بخش صنعت استان، بیش از ۷۰۰ عدد کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری نیز خریداری و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

اشرفی با قدردانی از مشارکت فعالان بخش خصوصی یادآور شد: تامین ۱۳۰ هزار بطری آب آشامیدنی با توجه به اعلام نیاز بیمارستان ها و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اقدامات انجام شده برای کمک به بیماران کرونایی به شمار می رود.

رییس کمیته ساماندهی اقتصادی و پشتیبانی خدمات درمانی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مبارزه با کرونا در خراسان رضوی گفت: یکی از مسائل موجود در مراکز درمانی و واکسیناسیون، ازدحام جمعیت بود که به منظور ایجاد نظم در این مراکز، ۶۳ دستگاه نوبت دهی از بانکهای استان تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت که خوشبختانه انضباط نسبی را در این مراکز ایجاد کرد.

اشرفی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم به منظور تامین نیازهای درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی با تمام توان و تلاش تشکل‌های بخش خصوصی، فعالان اقتصادی، بانکها و سایر بخشهای اقتصادی در حال انجام است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی توسط عموم مردم، گفت: تمامی ظرفیتهای موجود، در راستای حل بحران کرونا و کاهش آسیب‌های ناشی از آن به کار گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، نشست های کمیته اقتصادی آن به صورت روزانه برگزار و پیگیریهای لازم به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

انتهای پیام/ع