نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش سرخس خبر، منابع کارگری در مرکز تعویض و تعمیر بوژی ایستگاه بینالمللی راهآهن سرخس گفتند: از سال ۷۹ زیر نظر پیمانکاران مختلف در واحد تعمیرات بوژی (محور واگن) ایستگاه بینالمللی راهآهن سرخس مشغولیم و در تمامی این سالها بخشی از مطالبات مزدی ما توسط پیمانکاران برداشت میشود.
این کارگران مدعیاند: پیمانکار در مقام کارفرما به هیچیک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران مرکز تعمیرات بوژی سرخس عمل نکرده است.
کارگران تعویض و تعمیر بوژی راهآهن سرخس در ادامه یادآور شدند: سال گذشته آنها برای دریافت مطالبات صنفی خود و همچنین در اعتراض به سیاستگذاریهای مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمدهای از تأمین نیروی انسانی به شرکتهای پیمانکاری پیگیریهای زیادی را انجام دادهاند که در نتیجه آن نامه از سوی مقام مدیرکل راهاهن کشور در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۹۶ برای تبدیل وضعیت کارگران پیمانی را آهن سرخس به امضا رسید.
آنها با اشاره به اینکه آن زمان کارگران خواستار حذف شرکت پیمانکاری در منطقه راهآهن سرخس بودند، افزودند: بسیاری از کارگران پیمانی راهآهن سرخس ازجمله کارگران پیمانی واحدهای «مانورجیان»، «سوزنبانان»، «پست بازدید»، «بازرگانی»، «آتش نشانی»، «حراست»، «انبار سوخت»، «خدمات» و «فضای سبز» با نامه قائم مقام مدیرکل راهآهن کشور در قالب «طرح تجمیعی» تبدیل وضعیت شدهاند اما تاکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران واحد تعویض و تعمیرات بوژی راهآهن سرخس نگرفتهاند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر میکند.
کارگران مرکز تعویض و تعمیر بوژی ایستگاه راهآهن سرخس که از دو ماه پیش مزایای اضافهکاری آنها حذف شده، مدعی هستند که حقوق دریافتی آنان کفاف زندگیشان را نمیدهد و در این بین شرکت واسطهای که هیچ نقشی در خدمات مرکز تعویض و تعمیرات بوژی سرخس ندارد؛ به واسطه کار آنها به سودهای کلانی دست پیدا کرده است.
به گفته آنها، کارگرانی که توسط شرکتهای واسطه نیروی انسانی در خطوط و تعمیرات راهآهن مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.
آنها با بیان اینکه تنها تعویض و تعمیر بوژی در ایران در سرخس انجام میشود، تصریح کردند: کار آنها به این دلیل حائز اهمیت است که تعویض بوژی راهآهن سرخس در شاهراه آسیای میانه و کشورهای اروپا قرار دارد و آنها سهم زیادی در انتقال کالا در بخش ریلی دارند.
کارگران درباره سختی کار خود افزودند: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار تعداد زیادی از کارگران واحد بوژی دچار نقص عضو (از ناحیه انگشتان دست)، دیسک کمر و حتی موارد منجر به فوت کارگر شدهاند که این مسئله تا امروز از چشم مسئولان نظارتی به دور مانده است.
آنها با تاکید بر اینکه کارگران پیمانی بعد از سالها کار در بخش مرکز تعویض و تعمیر بوژی از همه مزایای قانونی کار بیبهره بوده و از قراردادهای موقت خود با پیمانکار خسته شدهاند، در خاتمه خواستار پاسخگویی مسئولان راهآهن کشور در خصوص افزایش مشکلات کارگران این واحد خدماتی شدند.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمینژاد از انجام عملیات تعمیرات کلی پیشگیرانه در این مجتمع گازی خبر داد.
این روزها که به پایان تابستان و گرمای شدید هوا نزدیک میشویم، مردم گرمترین شهر استان خراسان رضوی شاهد پیامکها و قبضهای نجومی برق هستند.
مدیر کل راه آهن خراسان گفت: هم اکنون پایانه ریلی سرخس یکی از بزرگترین پایانههای ریلی کشور است و زیرساختهای تعویض بوژی در آن تامین شده است به نحوی که میتوان گفت این ایستگاه بزرگترین سایت تعویض بوژی خاورمیانه را دارد.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت مرز سرخس، بیان کرد: این مرز هاب اقتصادی ریل پایه در شرق کشور است که از سمت ترکمنستان و قزاقستان، ایران به کریدور شمال و جنوب در روسیه و از سمت دیگر به کریدور شرقی - غربی در چین وصل میکند، لذا از اهمیت زیادی برای ایران برخوردار است.
Δ