امام جمعه سرخس: مسئولیت‌های اجتماعی در سرخس شکل می‌گیرد اما جای دیگری هزینه می‌شود/اگر با برخی موضوعات برخورد نشود بنده شفاف و ریز برخی مسائل را بیان می‌کنم

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه اصل ثروت نفت و گاز در شهرستان سرخس است، گفت: مسئولیت‌های اجتماعی در سرخس شکل می‌گیرد اما جای دیگری هزینه می‌شود و این باید روشن شود.

به گزارش خبرنگار سرخس‌خبر، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ شهرستان سرخس با تبریک هفته دولت به دولتمردان، اظهار کرد: یکی از راه‌های اینکه بدانیم دولت موفق عمل کرده این است که برنامه‌های دولت را با انتظارات مقام معظم رهبری انطباق بدهیم.

امام جمعه سرخس گفت: تکیه دولت بر ارزش‌های اساسی انقلاب و حفظ این ارزش‌ها، تلاش برای دولتی به تمام معنا مردمی، داشتن خلوص نیت، تلاش مجاهدانه، داشتن برنامه در تمام کارها و داشتن تمهیدات رسانه‌ای در مقابل جنگ روانی دشمن از انتظارات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اولویت‌هایی را برای دولت سیزدهم مشخص کرده که از جمله آن‌ها بازسازی انقلابی در همه قسمت‌ها و مدیریت‌ها، عدالت‌ورزی و مبارزه با فساد، احیای اعتماد و امید به مردم، انسجام دولت و ایجاد تحول در قوه مجریه به‌خصوص در بخش فرهنگی است.

بختیاری با بیان اینکه دولت در برخی از این مطالبات موفقیت‌هایی کسب کرده ولی تا نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت دولت انقلابی و مردمی باید باشد، کارهایی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست و مردم باید این را در سفره‌های خود ببینند البته برخی مشکلات یک شبه حل نمی‌شوند و این را مردم درک می‌کنند.

خطیب جمعه سرخس با بیان اینکه ما به مدیر انقلابی و جهادی در همه بخش‌ها نیاز داریم، اظهار کرد: مردم می‌خواهند در تمام ارکان دولت یک تیم شکل بگیرد تا صد در صد با رئیس جمهور انقلابی همفکر باشند؛ کار برخی وقت‌ها اینجا لنگ می‌زند و در برخی مدیران تفکر جهادی و انقلابی شکل نگرفته است.

وی عنوان کرد: در سال دوم دولت باید تکلیف برخی مدیران که نتوانستند همراه شوند و نتوانستد عزم جدی و جهادی در رفع مشکلات مردم داشته باشند، مشخص شود و همانگونه که رئیس جمهور اعلام کرد که با کسی رودربایستی ندارد، با نظارت جدی اگر وزیر یا مدیری نتوانسته مشکلی را حل کند باید تغییر کند و انتظار مردم این است که این تغییر و تحول در قوه مجریه دیده شود.

بختیاری با تشکر از تلاش جهادی، نگاه مردمی و میدانی و بازسازی انقلابی در شهرستان توسط فرماندار سرخس، گفت: علت تاخیر در تغییر مدیران در شهرستان چیست؛ چرا در انتصاب مدیران انقلابی تاخیر می‌شود و مشکل چیست؛ این را فرماندار شهرستان باید گزارش دهد که چرا برخی افراد انقلابی و مردمی منصوب نمی‌شوند و این گله‌مندی درباره انتصابات وجود دارد.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه اصل ثروت نفت و گاز در شهرستان سرخس است، گفت: از فرماندار می‌خواهیم که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بررسی شود که آیا منابع این مسئولیت‌های اجتماعی به حق تقسیم می‌شود، متاسفانه مسئولیت‌های اجتماعی در سرخس شکل می‌گیرد اما جای دیگری هزینه می‌شود و این باید روشن شود.

وی بیان کرد: فرماندار شهرستان، رئیس شورای تامین شهرستان است و مطالبه ما این است که امنیت مردم در همه مسائل تامین شود، مشکلاتی که جان مردم در خطر است مانند جاده سرخس مشهد، بهداشت و درمان، ریزگردها و مسئله آب شرب مسائل مهمی هستند که با جان مردم در ارتباط است و باید رئیس شورای تامین آن‌ها را در اولویت قرار بدهد.

بختیاری تاکید کرد: فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین هر جایی که جان، ناموس و مال مردم در خطر است باید ورود کند؛ علت تاخیر در برخی برخوردها چیست؛ چرا قاطعانه برخورد نمی‌شود؛ اگر با برخی موضوعات برخورد نشود بنده شفاف و ریز برخی مسائل را بیان می‌کنم.

امام جمعه سرخس با اشاره به مسئله اشتغال عنوان کرد: با وجود این همه منابع چرا در شهرستان سرخس کارخانه نداریم؛ باید اشتغال انبوه در شهرستان شکل بگیرد.

وی گفت: هر مشکلی است این مشکل در خانه ما است و این را خودمان حل می‌کنیم و دشمنان این آرزو را به گور می‌برند که ما دست از ولایت، دین و وطن برداریم.

بختیاری ادامه داد: چراغ مردم ایران، امام حسین(ع) است و تا آخرین نفس و قطره خون و در اوج مشکلات از ولایت و کشورمان دفاع و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ع