۱۱۶ پروژه همزمان با دهه فجر در سرخس افتتاح شد

فرماندار سرخس گفت: در دهه‌ی فجر، ۱۵۱ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی شدند که از این تعداد، ۳۵ پروژه کلنگ‌زنی و ۱۱۶ پروژه افتتاحی بودند.

حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرخس‌خبر گفت: در دهه‌ی فجر، ۱۵۱ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی شدند که از این تعداد، ۳۵ پروژه کلنگ‌زنی و ۱۱۶ پروژه افتتاحی بودند.

فرماندار سرخس افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و انرژی بود که بخشی از آنها تسهیلاتی بود که در واقع در حوزه‌ی اشتغال پرداخت شده و بخشی نیز مربوط به دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند بهزیستی و کمیته امداد بود.

وی عنوان کرد: پروژه‌هایی نیز در حوزه‌ی جاده، برق و آب‌رسانی در دهه فجر افتتاح شد که بخش زیادی از آنها در هفته دولت کلنگ‌زنی شده بود و در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

نوری‌زاده تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های پروژه‌های افتتاحی امسال در دهه فجر این بود که بعضی از پروژه‌ها به نماد ناکارآمدی در دولت‌های گذشته تبدیل شده بود و در این دولت افتتاح شد به عنوان مثال، پروژه مجتمع آبرسانی روستاهای قوش سربوزی، قوش عظیم، کچولی و روستای هاشمیه یکی از این نوع پروژه‌ها بود.

فرماندار سرخس ادامه داد: پروژه‌هایی مانند آسفالت دهنه‌ی شوریجه که دو تا بخش را به همدیگر متصل می‌کند یا پروژه‌ای که ۲۱ سال زمین ورزشی در روستای بزنگان اهدا شده بود اما اقدامی نشده بود که در این خصوص با توجه به اینکه در روستای بزنگان هیچگونه مجموعه‌ی ورزشی وجود نداشت، ما امسال در هفته دولت کلنگ احداث زمین چمن مصنوعی را در این زمین زدیم و در دهه فجر افتتاح کردیم.

وی به همکاری خیرین در پروژه‌های دهه فجر اشاره و عنوان کرد: احداث اورژانس بزنگان و پد هلیکوپتری در این روستا از محل خیریه‌ها و کمک‌های مردمی بود.

نوری‌زاده اظهار کرد: اعتبار پروژه‌های افتتاحی به جز پروژه‌هایی که مربوط به بخش‌های تسهیلاتی، مربوط به نهادهای خدمت‌رسان مانند کمیته امداد و بهزیستی و مجموعه‌ی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد بودند در مجموع ۴۶۱ میلیارد تومان اعتبار بود.

انتهای پیام/ع