خسارت 550 میلیارد ریالی گرد و غبار به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس

هجوم گرد و غبار سالانه حدود ۵۵۰ میلیارد ریال خسارت مستقیم به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد وارد می‌کند.

به گزارش سرخس‌خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به خسارت ریزگردها و گرد و غبار به بخش‌های مختلف پالایشگاه گفت:خسارت وارد شده به واحدهای عملیاتی ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

یحیی فیضی گفت: علاوه بر خسارات مستقیم(کمی)، خسارات غیر مستقیم (کیفی) از جمله مشکلات روحی روانی کارکنان، افزایش مهاجرت کارکنان و خانواده‌ها، کمبود نیروی کار در اثر مهاجرت،  سرمایه‌گذاری نکردن بخش خصوصی و آسیب به فضای سبز نیز از اثرات وقوع گرد و غبار و ریزگردها بوده است.

اوهمچنین با بیان اینکه ریزگردها علاوه بر بخش فنی و عملیاتی، فضای سبز را نیز تحت تأثیر قرار داده است، پرشدن کاسه‌های آب پای درختان ،خشک شدن درختان، مدفون شدن لوله‌های آبیاری قطره‌ای و اختلال در آبیاری، نداشتن طراوت و شادابی رااز اثرات ریزگردها بر فضای سبز ذکر کرد.

وی افزود: در بخش خدمات رفاهی به کارگیری نیروی انسانی بیشتر برای نظافت جاده، معابروتجهیزات از اثرات زیانبار ریزگردها بوده است.

اوگفت:همچنین در بخش حمل و نقل ریزگردها باعث افزایش سرویس‌های دوره‌ای، تعویض برد الکترونیکی اتوبوس‌های کارکنان، پاک‌سازی خطوط انتقال آب و جاده دسترسی و مسدود شدن جاده مواصلاتی سرخس به پالایشگاه شده است.

پایان پیام/ع