توسعه خدمات علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس

خدمات علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس توسعه می‌یابد.

به گزارش سرخس‌خبر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در بازدید از منطقه ویژه سرخس و زیرساخت‌های فرهنگی این شهرستان گفت: آستان قدس خود را موکلف می‌داند برای ارائه خدمات در مناطقی که موقوفه حضرت رضا (ع)  به شمار می‌رود، به ویژه سرخس که بزرگ‌ترین موقوفه را به خود اختصاص داده است، اقدام کند.

دکتر عبدالحمید طالبی سرخس را قطب بزرگ فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی شرق کشور عنوان کرد و گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه خدمات آستان قدس در هرجا که موقوفه حضرت رضا (ع) در آن قرار گرفته باشد، در تلاش هستیم خدمات بهتر و بیشتری را به مردم سرخس ارائه کنیم.

وی افزود:  تاکنون فعالیت‌های قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کنار اشتغالزایی برای جوانان بومی صورت گرفته که  به سهم خود به اقتصاد کشور کمک کرده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:  آماده طراحی و تدوین پیوست علمی و فرهنگی در سرخس با همکاری مسئولان شهرستان سرخس هستیم.

طالبی افزود: تاکنون خدمات خوبی در قالب فرهنگسرای امام رضا، کتابخانه، مسجد و توسعه جلسات خانگی قرآن کریم در سرخس به مردم ارائه شده است و در آینده نزدیک نیز شاهد اجرای خدماتی متنوع‌تر و بروزتری خواهیم بود.

وی درباره درخواست‌های مطرح برای ساخت هنرستان امام رضا در سرخس گفت: چنانچه آموزش و پرورش مانعی  در این زمینه نداشته باشد، بنیاد فرهنگی امام رضا می‌تواند اجرای این طرح را بر عهده بگیرد و به پرورش نیروی انسانی ماهر نیز کمک کند.

پایان پیام/ع