مشارکت سازمان پدافند غیرعامل در تقویت زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشورگفت: صیانت از زیرساخت‌های منطقه آزاد و استراتژیک سرخس در برابر تهدید‌ها اهمیت بسیاری زیادی دارد.

به گزارش سرخس‌خبر به نقل از آستان‌نیوز، معاون فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه به تبدیل این منطقه به منطقه آزاد تجاری و اهمیت ارتقاء سطح پایداری آن در برابر تهدیدات، این سازمان در تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل سایت سرخس مشارکت خواهد کرد.

مصطفی طزری هدف اصلی از بازدید خود را بررسی نخست از آنچه که در حوزه پدافند غیرعامل در منطقه اتفاق افتاده است و آنچه در مناطق باید اتفاق بیفتد، عنوان کرد.

وی مقابله با تهدید‌های محتمل و متصور را وظیفه این سازمان دانست و افزود: منطقه آزاد تجاری سرخس، منطقه‌ای استراتژیک در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و به نوعی حاکمیتی است، از این رو صیانت از زیرساخت‌های آن در برابر تهدید‌ها اهمیت بسیاری زیادی دارد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید به طور دقیق بررسی شود؛ آن چیزی که هدف‌گذاری شده و آنچه موجود است چقدر فاصله وجود دارد و سازمان پدافند غیرعامل چه کمک‌هایی می‌تواند انجام دهد.

طزری افزود: در وهله نخست باید نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی و سپس در قالب برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت، برنامه‌های هدف‌گذاری شده را اجرا کنیم تا در صورت وقوع حادثه، حداقل پیامد در منطقه ایجاد شود.

در این بازدید که از واحد‌های تولیدی، سایت‌های لجستیکی و همچنین پل مرزی بین ایران و ترکمنستان صورت گرفت، هاشم جنگی مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی به همراه جمعی از مدیران منطقه ویژه اقتصادی سرخس حضور داشتند.

پایان پیام/