حدود ۶۲ هزار نفر در سرخس حائز شرایط رای دادن هستند

فرماندار سرخس گفت: در شهرستان سرخس ۶۹ شعبه اخذ رای داریم و حدود ۶۲ هزار نفر نیز واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، حسن نوری‌زاده در دومین اجلاس مدیران مدارس شهرستان سرخس با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت مردمی است، گفت: مردم ما با تمام وجود پای کار انقلاب و نظام اسلامی هستند و مدیران این دولت نیز در بین مردم هستند و دیدیم که میز خدمت استاندار برای اولین بار در روستای گنبدلی تشکیل شد و معاون رئیس جمهور با دستور رئیس جمهور در کانون ریزگردهای سرخس حاضر شد.

فرماندار سرخس اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال جلوگیری از فساد در خود سازمان‌ها و نهادهای دولتی است و ما نیز در شهرستان هر جا مسئله‌ای دیدیم، ورود کردیم و برای حل آن گام برداشتیم و امروز مدیری باید مسئولیت بگیرد که از خودش برای مردم هزینه کند نه آنکه از جایگاه برای خودش استفاده کند.

وی به اقدامات و خدمات دولت در شهرستان سرخس اشاره و عنوان کرد: در اوایلی که به عنوان فرماندار سرخس معرفی شدم شرایط ترانزیت جاده‌ای ما به گونه‌ای بود که در شبانه‌روز فقط ۱۳۷ کامیون و تریلی آن هم با ۱۳ شب خواب از گمرک عبور سرخس می‌کردند و امروز ۷۰۰ دستگاه در روز بدون یک شب خواب تردد می‌کنند.

نوری‌زاده گفت: در حوزه تجارت، پنجره واحد در گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای تجار و رانندگان ایجاد کردیم تا تمام اقدامات لازم برای تجارت در یک سالن انجام شود، ضمن اینکه به دنبال الکترونیکی شدن این فرآیند هستیم.

فرماندار سرخس بیان کرد: در این دولت چندین مسئله روستاها را حل کردیم.

وی از اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های افزایش کیفیت آب شرب، مجتمع فرهنگی و جاده سرخس خبر داد.

نوری‌زاده با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: ما در حوزه شهرستان سرخس، تمام مقدمات برای برگزاری انتخاباتی پرشور را آماده کردیم.

فرماندار سرخس گفت: در شهرستان سرخس ۶۹ شعبه اخذ رای داریم و حدود ۶۲ هزار نفر نیز واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات، نقش فرهنگیان را در این زمینه برجسته دانست و عنوان کرد: امروز در روستاها و شهر معتمدترین، باسوادترین، نخبه‌ترین و با بصیرت‌ترین افراد، فرهنگیان هستند.

نوری‌زاده اظهار کرد: فرهنگیان ما بالاترین جایگاه را در بین دستگاه‌های اجرایی دارند و مردم فرهنگیان را دوست دارند و این قشر در افزایش مشارکت در انتخابات نقش مهمی دارند.

فرماندار سرخس در ادامه به پرسش‌های تعدادی از حضار نیز پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در حوزه ریزگردهای سرخس گفت: ریزگردها محصول یک روز و دو روز نیست و چندین عامل از جمله خشکسالی‌های سال‌های اخیر، چرای بی‌رویه دام، سودجویی بسیار افراد از زمین‌های بکر طبیعی و دیم‌کاری‌ها و تخریب مراتع عامل اصلی ریزگردها و شن‌های روان هستند.

نوری‌زاده سرمنشا ریزگردها را دشت قره‌قوم عنوان کرد و گفت: حرکت شن‌های روان در حوزه شهرستان سرخس را نیز داریم که در طرح مطالعاتی، ۲۱۰ هزار هکتار مطالعه شد و ۱۶۰ هزار هکتار باید طرح اجرا شود و در این زمینه ۴ کانون مشخص شده است.

فرماندار سرخس ادامه داد: اجرای مالچ‌پاشی، مالچ‌های دوستدار محیط زیست در سطح ۳ تا ۴ هزار هکتار از اراضی سرخس، ممنوعیت کشت در برخی اراضی آستان قدس رضوی، ممنوعیت حضور عشایر با هماهنگی با اداره کل عشایر، کاشت درختان سازگار و کم آب و ایجاد موانع و کُپه‌کاری برای جلوگیری از شن‌های روان از برنامه‌هایی است که در حوزه ریزگردها انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با دستور رئیس جمهور در کانون ریزگردهای سرخس، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای شروع مقابله با ریزگردها تخصیص داده شده است و منابع طبیعی کار کاشت درخت را شروع کرده است، هر چند اجرای کامل این طرح ۵ ساله نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

نوری‌زاده در پاسخ به سوالی درباره اجرای تعرفه برق گرمسیری گفت: موضوع اجرای تعرفه برق گرمسیری برای سرخس از سال ۹۵ با همکاری مجلس شورای اسلامی شروع شده است و طبق مصوبه از سال ۱۴۰۳ تعرفه برق مناطق گرمسیری برای مدت چهار ماه گرم سال انجام می‌شود هر چند درخواست ما این است که این میزان به ۸ ماه افزایش پیدا کند.

فرماندار سرخس در پاسخ به سوالی درباره ایجاد فضای سبز و پیاده‌روسازی در سطح شهر سرخس گفت: در زمینه پیاده‌رو سازی شهرک‌های نفت و گاز را مجاب کردیم تا پیاده‌روسازی محیط پیرامونی شهرک‌ها را اجرا کنند، ضمن اینکه هم موضوع پیاده‌روسازی شهری و هم افزایش فضای سبز و ایجاد کمربند سبز را پیگیر هستیم و علاوه بر آن در به زودی وضعیت روشنایی شهری نیز تقویت می‌شود.

پایان پیام/ع