ثبت رکورد ذخیره‌سازی بیش از ۲ میلیارد مترمکعبی گاز طبیعی در پالایشگاه سرخس

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: ثبت رکورد ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون مترمکعبی ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه در سال ۱۴۰۲ که افزایشی ۱۹ درصدی را در این حوزه به نسبت سال قبل از آن رقم زد، نتیجه تلاش جمعی کارکنان خدوم این پالایشگاه بوده است.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس، یحیی فیضی به جایگاه مهم و استراتژیک این مجتمع گازی و دستاوردهای آن در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت رکورد ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون مترمکعبی ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه در سال ۱۴۰۲ که افزایشی ۱۹ درصدی را در این حوزه به نسبت سال قبل از آن رقم زد، نتیجه تلاش جمعی کارکنان خدوم این پالایشگاه بوده است.

وی افزود: عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه که در همان ۶ ماهه نخست سال و به منظور پایداری تولید در فصل‌های سرد سال طبق برنامه انجام شد نیز در این افزایش ذخیره‌سازی نقش داشته است.

فیضی به بیان نقش ویژه این پالایشگاه در تأمین انرژی و گرما بخشیدن به منازل هموطنان در حوزه شمال و شمال شرق کشور به خصوص در فصل زمستان پرداخت و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان، میزان ۱۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در واحدهای عملیاتی این مجتمع فرآورش و برای مصارف مشترکان خانگی و صنایع، به خطوط انتقال گاز تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد اجرای طرح ذخیره‌سازی شوریجه را به‌عنوان یکی از پروژه‌های موفق و دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران برای عبور از روزهای سرد زمستانی و تأمین انرژی مورد نیاز هموطنان به‌ویژه در دو سال گذشته عنوان و بیان کرد: تزریق گاز به این مخزن در روزهای گرم سال (فروردین تا آبان) و برداشت از آن در چهار ماهه پایانی روزهای سرد سال صورت می‌گیرد که ۳۴۳ میلیون مترمکعب (حدود ۱۹ درصد) نسبت به سال قبل از آن، افزایش داشته و هم رکورد جدیدی در ذخیره‌سازی گاز در این مجتمع را به ارمغان آورد و هم نقش شایانی در پایداری تولید این پالایشگاه در زمستان ۱۴۰۲ ایفا کرد.

فیضی در پایان خاطرنشان کرد: میزان گوگرد تولیدی و میعانات گازی پالایشگاه نیز در سال ۱۴۰۲، به ترتیب به میزان ۴۷۸ هزار تن و ۶۱۵ هزار بشکه بوده است.

پایان پیام/ع