ارائه ۲۲۷ هزار نفر ساعت آموزش در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس گفت: پارسال ۲۲۷ هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرخس‌خبر، سید محسن سید النگی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان که در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس در دو حوزه دولتی و خصوصی آموزش‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پارسال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر، برابر با ۲۲۷ هزار نفر ساعت آموزش داشتیم و گسترش دوره‌ها اتفاق افتاد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس با بیان اینکه مرکز آموزش خواهران یک کارگاه و در مرکز برادران هشت کارگاه فعال است، افزود: در مرکز سه نفر مربی رسمی داریم.

سید النگی تصریح کرد: اولین‌بار آموزش لیفتراک را سال گذشته در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان داشتیم؛ ۵۰ نفر را آموزش دادیم که حدود ۱۷ نفر گواهینامه قبول شدند؛ همچنین با رایزنی‌های اداره مالیات، آموزش حسابداری مالیاتی را در شهرستان را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال ۵۱۴ آقا و ۱۶۶ خانم را در مرکز آموزش دادیم که از این تعداد خانم ۶۶ نفر از روستا هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس با تاکید بر اینکه قابلیت تجربه شدن و دریافت تسهیلات را مدارک فنی و حرفه‌ای دارد، گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۱۲۶ سرباز آموزش دادیم که با مدارک فنی و حرفه‌ای می‌توانند بعد از خدمت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند و برای خودشان شغل ایجاد کنند.

سید النگی اضافه کرد: در برنامه اوقات فراغت امسال تفاهم‌نامه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق داشتیم که ۷۴ نفر از سنین ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۷ سال آموزش برگزار کنیم؛ این آموزش‌ها در رشته قطعه‌شناسی خودرو و مکانیک سبک است.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز طرحی داریم افرادی که شاگرد هستند، می‌توانند با جواز کسب استادکار، به فنی و حرفه‌ای مراجعه و می‌توانند بر اساس فعالیت در آن شغل کارآموزی در کار واقعی را آزمون بدهند و مدرک بگیرند. در مدت کارورزی بیمه فنی و حرفه‌ای هم هستند.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس با بیان اینکه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های شهرستان در حوزه آموزش و مهارت‌آموزی باید هدفمند شود، عنوان کرد: دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز شهرستان باید برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۵ آموزشگاه آزاد در شهرستان سرخس گفت: سه تا چهار آموزشگاه در حال دریافت مجوز هستند و دو آموزشگاه نیز به‌زودی افتتاح می‌شوند.

سید النگی اضافه کرد: پارسال یک‌هزار نفر برابر با ۲۲۱ هزار نفر ساعت کارآموز در آموزشگاه‌های آزاد شهرستان آموزش‌ داشتیم؛ آموزشگاه‌های آزاد، بخش خصوصی فنی و حرفه‌ای هستند که بر اساس استاندارها دریافت شهریه دارند و در مناسبت‌های خاص هم تخفیف شهریه آموزش دارند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس با اشاره به اینکه پارسال در معدن آق‌دربند با همکاری سپاه آموزش خیاطی داشتیم، گفت: با برگزاری این دوره یک کارگاه خیاطی امروز در این روستا راه‌اندازی شده و تسهیلات هم دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ نفر از نیروهای تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد را آموزش دادیم که این آموزش‌ها شامل نقشه‌خوانی، جوشکاری، تعمیرات، پی‌ال‌سی، ماشین‌ابزار، پمپ‌ها و برق بود.

سید النگی در پایان گفت: تنوع دوره‌های آموزشی را در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان افزایش دادیم و بر اساس نیاز شهرستان امروز دوره برگزار می‌کنیم.

خبرنگار: احسان بابائی

پایان پیام/ع