امام جمعه موقت سرخس:

عربستان سعودی به دنبال تثبیت رژیم صهیونیستی است

امام جمعه موقت سرخس گفت: عربستان ابتدا در مسئله فلسطین مدعی آرمان فلسطین بود اما الان کار چاق کن طرح سازش و معامله قرن آمریکا است و هدف آنها محو مقاومت فلسطین و تثبیت رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار سرخس خبر، حجت الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به عید غدیر گفت: رسالت بزرگ و سنگین بر پیامبر اکرم رسالت غدیر بود و اگر ملتی بتواند مسئله ولایت را حل کند تمام مسائل را حل کرده است.

امام جمعه موقت سرخس بیان کرد: اگر ما بتوانیم غدیر را به گوش عالم برسانیم آن روز روز غدیر است.

وی افزود: همانگونه که شیعه را به محرم می‌شناسند باید بیشتر به نام غدیر و برنامه‌های عید غدیر بشناسند و اگر به غدیر محکم و جدی تر توجه می‌شد بحث فاطمیه و محرم پیش نمی‌آمد.

امام جمعه موقت سرخس در ادامه به رابطه ایران و عربستان و مسئله حج اشاره و عنوان کرد: عربستان با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و دینی که دارد ادعای مدیریت جهان اسلام را دارد در حالیکه همیشه به مسئله فرقه ها دامن زده و به دنبال اختلافات است به تکفیری‌ها کمک کردند و این جمهوری اسلامی است که مسئله تقریب مذاهب و وحدت را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام سیستانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در طول انقلاب پیشگام در مقاومت دربرابر استکبار و صهیونیسم جهانی است اما عربستان سعودی به جای دفاع از مسلمانان به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: عربستان ابتدا در مسئله فلسطین مدعی آرمان فلسطین بود اما الان کار چاق کن طرح سازش و معامله قرن آمریکا است و هدف آنها محو مقاومت فلسطین و تثبیت رژیم صهیونیستی است.

خطیب این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در قبال فلسطین، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان مدافع حقوق فلسطین و قائل به عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام سیستانی با بیان اینکه اختلاف راهبردی بین ایران و عربستان بسیار زیاد است، اظهار کرد: امیدواریم عربستان سعودی به زودی از لوث وهابیت خالی شود و شاهد رسیدگی به قبور ائمه اطهار باشیم.

وی در پایان با تبریک عید قربان، گفت: برای قربان کردن کسانی که توانایی مالی دارند این مستحب موکد را انجام دهند و کسانی هم که توان ندارند می‌توانند مشارکتی این کار را انجام دهند.
انتهای پیام/