ایجاد ایستگاه «پارک سوار» راهکار حل مشکل «سمندهای زرد» سرخس/ مردم به جای استفاده از تاکسی‌های شخصی از «سمندهای زرد» برای سفر به مشهد استفاده کنند/ مزایای سمندهای زرد: بیمه مسافر، پیگیری شکایت مردم و سوابق مشخص راننده

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس راه‌حل ساماندهی تاکسی های بین شهری سرخس مشهد را ایجاد ایستگاه «پارک سوار» عنوان کرد و گفت: برخورد با خودروهای شخصی بین‌شهری تبعات اجتماعی دارد.

به‌گزارش سرخس خبر، مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» سوژه‌ای را تحت عنوان «نابسامانی تاکسی‌های بین شهری سرخس مشهد» به ثبت رسانده بودند و درخواست پیگیری درباره این موضوع را داشته‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار سرخس خبر، درباره وضعیت «سمندهای زرد» این شهرستان و فعالیت خودروهای شخصی بین شهری، گفت: این خودروهای شخصی بین شهری در همه شهرستان‌ها وجود دارد، ما نیز نسبت به این مسئله اعتراض داریم و متاسفانه چندباری رانندگان سمندها با رانندگان شخصی درگیر شدند و حتی مدیرعامل شرکت حمل و نقلی ما توسط رانندگان خودروهای شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

سیدجواد احمدی بیان کرد: فقط ما نمی‌توانیم جلوی فعالیت خودروهای شخصی را بگیریم و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی نیز باید به ما کمک کنند، ضمن اینکه در گذشته حدود 100 خودرو سمند با شرکت‌های حمل و نقلی ما همکاری داشتند که اکنون تعداد آنها به 35 خودرو رسیده، فعالیت این 35 خودرو نیز به علت وجود خودروهای شخصی بسیار کم است.

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، بسیاری از خودروهای شخصی بین شهری کسانی هستند که شغلی ندارند، با همین خودرویی که در اختیار دارند هزینه‌های زندگی‌شان را تأمین می‌کنند و دادستانی نیز دستور برخورد جدی با این خودروها را داد، اما متأسفانه برخورد قهری نیز تبعات اجتماعی دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس تاکید کرد: به نفع مردم است که از تاکسی‌های خطی که به «سمندهای زرد» معروف هستند، استفاده کنند.

احمدی افزود: «سمندهای زرد» زیر نظر شرکت‌های حمل و نقل فعالیت دارند و ناظر این شرکت‌ها نیز اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی اظهار کرد: مسافری که از «سمندهای زرد» استفاده می‌کند بیمه بوده و اگر شکایتی در این حوزه باشد قابل رسیدگی و پیگیری است، اما خودروهای شخصی هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند و شکایت نسبت به آن‌ها از طریق این اداره قابل پیگیری نیست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس با بیان اینکه سابقه رانندگان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای مشخص و مورد تایید شرکت‌ها است، گفت: سابقه افرادی که خودروهای شخصی دارند نامشخص بوده، همچنین اگر وجه اضافه‌ای از مسافر دریافت شود، متاسفانه غیرقابل پیگیری و رسیدگی است.

احمدی درباره همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه، عنوان کرد: متأسفانه همکاری با پلیس کم شده و پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه می‌گوید، اولویت ما رسیدگی و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه موضوع فعالیت خودروهای شخصی را در شورای ترافیک مطرح کردیم، گفت: باتوجه به اینکه ایستگاه «سمندهای زرد» در ابتدای ورودی شهر قرار دارد و از مرکز شهر دور است، در شورای ترافیک سرخس پیشنهاد دادیم کارگاه آستان قدس واقع در ابتدای خیابان امام خمینی (ره) توسط شهرداری اجاره شده و یک ایستگاه پارک سوار برای ساماندهی این خودروها ایجاد شود تا مردم به «سمندهای زرد»  دسترسی بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی نیز باید به صورت جدی نسبت به اعمال قانون این خودروها که از ابتدای خیابان امیرکبیر پارک هستند، ورود کند.

احمدی با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس مسافری سرخس ـ مشهد توسط شرکت حمل و نقل جاده‌ای سرخس، بیان کرد: از مردم شهرستان می‌خواهیم تا از وسایل حمل و نقل عمومی که مجوزهای لازم را دارند، استفاده کنند.

وی درباره کرایه «سمندهای زرد» گفت: کرایه برای صندلی جلو 19 هزار تومان و صندلی عقب 17 هزار تومان است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس درباره نوسازی «سمندهای زرد» گفت: در گذشته که قیمت سمند حدود 30 میلیون تومان بود تسهیلات 24 میلیون تومانی با سود 4 درصد و بازپرداخت 4 ساله به رانندگان خودروهای سواری و سنگین پرداخت می‌کردیم اما اکنون که قیمت خودروها افزایش پیدا کرده، تسهیلاتی در این حوزه نداریم.

انتهای پیام/