لالوی:

500 هزار دام سبک سرخس حق‌آبه ندارند

عضو شورای اسلامی شهرستان سرخس گفت: 500 هزار دام سبک را در شهرستان سرخس داریم که هیچ حق‌آبه‌ای برای آنها توسط شرکت آب منطقه‌ای استان دیده نشده است.

غلامرضا لالوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرخس خبر، با بیان اینکه برای 500 هزار دام سبک شهرستان سرخس حق‌آبه‌ای در نظر گرفته نشده، گفت: 500 هزار دام سبک را در شهرستان سرخس داریم که هیچ حق‌آبه‌ای برای آنها توسط شرکت آب منطقه‌ای استان دیده نشده است و حق‌آبه اندک آنها نیز از آب شرب تامین می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان سرخس عنوان کرد: بیشتر چاه‌های غیرمجاز سرخس برای تامین آب دام‌های سبک توسط دامداران حفر شده که همین چاه‌ها نیز توسط آب منطقه‌ای در حال پلمپ شدن است.

وی با بیان اینکه عمق چاه‌های حفر شده حدود 7 متر است، گفت: همین چاه‌ها که برای دام های حفر شدند، آمار چاه‌های غیرمجاز شهرستان را زیاد کرده است و شرکت آب منطقه‌ای استان باید در مناطق مختلف تامین آب دام‌ها را در نظر بگیرد و خط انشعاب آب را برای 500 هزار دام سبک سرخس ایجاد کند.

لالوی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی متولی پیگیری این موضوع است، گفت: تامین آب دام‌های سبک باید هم از محل سد دوستی باشد و هم مجوز لازم برای استفاده از چاه‌ها به دامداران داده شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: مکاتباتی را در این زمینه با شرکت آب منطقه‌ای استان داشتیم و هنوز جوابی به صورت مکتوب به ما ندادند اما در جلسات مشترک که این موضوع را مطرح کردیم قول دادند راهکاری را برای تامین آب دام‌های سبک شهرستان سرخس در نظر بگیرند.
انتهای پیام/