عبادی‌نژاد:

تکمیل پروژه انتقال آب سددوستی به سرخس نیازمند 80 میلیارد تومان اعتبار است/اختصاص 40 میلیون متر مکعب آب سد دوستی به کشاورزان سرخسی

مدیر منابع آب سرخس گفت: تکمیل پروژه انتقال آب سددوستی به سرخس نیازمند 80 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار سرخس خبر، محمدرضا عبادی‌نژاد در نشست خبری در اداره منابع آب شهرستان سرخس با اشاره به رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: در سال گذشته 120 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شد و در شش ماهه ابتدایی امسال نیز 30 هکتار رفع تصرف شد.

مدیر منابع آب شهرستان سرخس بیان کرد: در سال گذشته 60 حلقه چاه غیرمجاز پر شد و باعث شد 5 میلیون متر مکعب به صورت سالیانه در مصرف آب از دشت سرخس صرفه جویی شود و امسال نیز قصد داریم 60 حلقه چاه غیرمجاز دیگر را پر کنیم که تاکنون 14 حلقه چاه غیرمجاز پر شده و یک میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب را داشته است.

وی با اشاره به وجود 250 حلقه چاه مجاز در سرخس، اظهار کرد: 240 حلقه چاه مجاز مجهز به کنتورهای هوشمند شدند و از این تعداد 200 کنتور به‌روزرسانی و سالم هستند و تا پایان سال تمام چاه‌ها به کنتور هوشمند می‌شوند و از راه دور میزان مصرف این چاه‌ها پایش می‌شود.

عبادی‌نژاد در ادامه به لایروبی و مرمت 70 کیلومتر از انهار سنتی سرخس با اعتبار 400 میلیون تومان اشاره و عنوان کرد: با این اقدام به بخش کشاورزی کمک شد تا 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت برود.

مدیر منابع آب سرخس از تخصیص 40 میلیون متر مکعب آب به کشاورزان سرخسی از سد دوستی خبر داد.

تکمیل پروژه انتقال آب سددوستی به سرخس نیازمند 80 میلیارد تومان اعتبار است

وی در ادامه درباره پروژه خط انتقال آب از سددوستی به سرخس گفت: طول خط لوله انتقال 74 کیلومتر است که تاکنون 40 کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان انجام شده است.

عبادی‌نژاد بیان کرد: برای اجرای مابقی خط انتقال نیاز به اعتبار 30 میلیارد تومانی است که بدون در نظر گرفتن احداث تصفیه خانه و به شرط تامین اعتبار احداث خط لوله انتقال تا سال 1400 به پایان می‌رسد.

مدیر منابع آب سرخس درباره احداث تصفیه خانه انتقال آب سددوستی به سرخس گفت: زمین این تصفیه خانه تملک شده است و برای آن نیازمند اعتبار 50 میلیارد تومانی هستیم و ایجاد تصفیه خانه نیز به شرط تامین اعتبار تا سال 1405 به طول می‌انجامد.

وی در پایان با بیان اینکه پیمانکار این پروژه هیچ مطالبه‌ای ندارد، گفت: اعتبار تخصیصی امسال به این پروژه 4 میلیارد تومان بوده و با این اعتبار 5 کیلومتر دیگر از خط لوله تا روستای شیرتپه انجام شده است.

انتهای پیام/