در جلسه شورای حفاظت از آب سرخس مطرح شد

فرماندار: حتی یک قطره آب از سفره‌های زیرزمینی سرخس به ترکمنستان نرفته است

فرماندار سرخس در جلسه شورای حفاظت از آب سرخس بیان کرد: حتی یک قطره آب از سفره‌های زیرزمینی سرخس به ترکمنستان نرفته است

به گزارش خبرنگار سرخس خبر، جلسه شورای حفاظت از آب سرخس امروز با حضور مدیرعامل منابع آب استان خراسان رضوی در فرمانداری سرخس برگزار شد.

فرماندار سرخس در این جلسه با بیان اینکه باید راهکاری پیدا کنیم تا از منابع آب سفره‌های زیرزمینی به بهترین وجه استفاده کنیم و برای آیندگان نیز آب به ارث بگذاریم، گفت: باید دنبال الگوی جدید کشت در کشاورزی باشیم و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهیم.

محمدرضا رجبی‌مقدم اظهار کرد: متاسفانه در گذشته در شهرستان سرخس در حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری نکردیم و اکنون کشاورزان سرخسی با محدودیت‌هایی روبرو هستند.

وی با اشاره به تعرفه اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی گفت: متاسفانه اضافه برداشت کشاورزی با تعرفه صنعتی محاسبه می‌شود و مبالغ سنگینی را به کشاورزان تحمیل می‌کند و درخواست ما این است که این اضافه برداشت‌ها با تعرفه کشاورزی محاسبه شود.

فرماندار سرخس به مطالعات در زمینه خروج آب‌های زیرزمینی از سرخس به ترکمنستان اشاره و عنوان کرد: طبق مطالعات و گزارش‌هایی که داریم حتی یک قطره آب نیز از سفره‌های زیرزمینی سرخس به ترکمنستان نرفته است.

رجبی‌مقدم در ادامه به پروژه سد شوریجه اشاره کرد و افزود: با وجود محدودیت‌های مالی اما انتظار داریم که با حداقل بودجه، بیشترین منفعت را از آن ببریم و مشکلات مالی سد شوریجه حل شود.

وی تاکید کرد: خط انتقال آب از سددوستی به سرخس نیز هرچه سریعتر باید تکمیل شود.

انتهای پیام/