لالوی در گفت‌وگو با سرخس خبر:

اجرای «طرح اقدام ملی مسکن» در سرخس نیازمند همکاری آستان‌قدس‌رضوی است

نائب رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: دولت در شهرستان سرخس زمین ندارد و اراضی این شهرستان موقوفه آستان قدس رضوی است بنابراین برای ایجاد امکان برای ثبت نام شهروندان سرخسی در «طرح اقدام ملی مسکن»، نیازمند به همکاری آستان‌قدس رضوی است.

غلامرضا لالوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرخس خبر، با اشاره به شروع ثبت نام «طرح اقدام ملی مسکن» در خراسان رضوی، اظهار کرد: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی از سه‌شنبه 19 آذرماه در خراسان رضوی شروع شده است اما نام شهر سرخس در فرم ثبت نام نیست و امکان ثبت نام شهروندان سرخسی وجود ندارد.

نائب رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی عنوان کرد: دولت در شهرستان سرخس زمین ندارد و اراضی سرخس موقوفه آستان قدس رضوی است بنابراین برای ایجاد امکان برای ثبت نام شهروندان سرخسی در سامانه طرح اقدام ملی مسکن، نیازمند به همکاری آستان‌ قدس رضوی است.

وی اظهار کرد: برای برخورداری نیازمندان مسکن سرخس پیگیری‌هایی در این زمینه از سوی فرمانداری و شورای شهر با اداره کل راه و شهرسازی استان و آستان‌قدس‌رضوی انجام دادیم و قول‌هایی گرفتیم.

لالوی، با اشاره به مذاکراتی که در این زمینه با مدیرحوزه مسکن اداره کل راه و شهرسازی داشته است، گفت: با توجه به قولی که مدیر حوزه مسکن اداره کل راه و شهرسازی به ما داده قرار است در جلسه شورای مسکن استان که به ریاست معاون عمرانی استانداری و مدیران کل همه دستگاه‌های متولی و نماینده آستان‌قدس‌رضوی برگزار می‌شود فرماندار سرخس نیز حضور دارد و به طور ویژه درباره موضوع سرخس تصمیم‌گیری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر سرخس درباره راهکار عملی حل این موضوع با اشاره به موقوفه بودن اراضی سرخس، گفت: اداره کل راه و شهرسازی وظیفه دارد برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سرخس زمین تهیه یا خریداری کند یا در شهرهایی که زمین دارد معادل آن را به آستان‌قدس‌رضوی واگذار کند ضمن اینکه آستان‌قدس‌رضوی نیز برای حل مشکل مردم شهرستان سرخس همکاری کند.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکل منوط به همکاری آستان‌قدس‌رضوی است، گفت: قولی که به ما داده شده این است که نام شهر سرخس در مرحله دوم ثبت نام در لیست شهرهای ایجاد مسکن ملی قرار بگیرد.

انتهای پیام/