دستگیری دو مدیر گروه تلگرامی در سرخس

دو مدیر گروه تلگرامی و دو نفر از اعضای آن به جرم تشویش اذهان عمومی با هدف کاهش میزان مشارکت مردم در موضوع حساس و حیاتی انتخابات و حاضر نشدن در پای صندوق‌های رأی در سرخس دستگیر شدند.

احمدعلی دماوندی فرمانده انتظامی سرخس در گفتگو با خبرنگار سرخس خبر، از دستگیری دو مدیر گروه تلگرامی و دو نفر از اعضای آن به جرم تشویش اذهان عمومی با هدف کاهش میزان مشارکت مردم در موضوع حساس و حیاتی انتخابات و حاضر نشدن در پای صندوق‌های رأی خبر داد.

وی با اشاره به قوانین و مقررات فضای مجازی به‌ویژه قوانین انتخابات تصریح کرد: زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها 24 بهمن‌ماه اعلام شده است و تشکیل هرگونه کانال و گروهی و صفحه‌ای در صفحه مجازی با اهداف تبلیغاتی به‌عنوان مصادیق تخلفات انتخاباتی محسوب شده و ضمن تشکیل پرونده قضایی متهمان به دادسرا معرفی می‌شوند.

فرمانده انتظامی سرخس به مسئولیت‌های قانونی سازندگان و مدیران گروه‌های مجازی نسبت به پیام‌ها و محتویات متنی و تصویری بارگزاری شده توسط اعضا اشاره و توصیه کرد که صرفاً اعضای دارای هویت و مشخصات کامل را در گروه‌ها پذیرفته و امکان ارسال پیام توسط سایر اعضا را سلب کنند.

انتهای پیام/