رئیس کمیته امداد سرخس خبر داد:

جذب 10 میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی در سرخس

کمیته امداد سرخس از ابتدای امسال تاکنون 10 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه را به‌منظور ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت خود از منابع بانک‌ها و کمیته امداد جذب و پرداخت کرده است.

به گزارش سرخس خبر، علیرضا دادمحمدی، رئیس کمیته امداد سرخس در حاشیه بازدید مسئولان شهرستان از پروژه کارگاه‌های اشتغال و خودکفایی از سه برابر شدن اعتبارات اشتغال امسال این اداره با توجه به سفر مهندس فتاح خبر داد و گفت: نتیجه این سفر افزایش اعتبارت اشتغال از پنج میلیارد تومان به 15 میلیارد تومان است که از ابتدای امسال تاکنون این اداره 10 میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه را به‌منظور ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت این اداره از منابع بانک‌ها و کمیته امداد جذب و پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: با جذب 10 میلیارد تومان اعتبار از ابتدای امسال تاکنون 650 طرح اشتغال ایجادشده است.

دادمحمدی افزود: با توجه به پیشینه شهرستان در مشاغل دام‌پروری و کشاورزی، خوشبختانه بیشترین طرح‌های اجرایی توسط کمیته امداد نیز در این حوزه‌ها بوده است.

رئیس کمیته امداد سرخس اظهار کرد: این اداره امسال مشاغل جدیدی مانند کارگاه تولیدی جوراب، روغن‌گیری دانه‌های روغنی، فرت بافی، بسته‌بندی خشکبار، تولید قارچ و تولید کیک و کلوچه سنتی را برای مجریان طرح‌های اشتغال با درآمد مناسب اجرا کرده است.

وی به فعالیت مشترک بین کمیته امداد سرخس و آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: در این امر آستان قدس رضوی اختصاص زمین به متراژ دو هزار مترمربع و ارائه امکانات و کمیته امداد تجهیز و بهره‌برداری از کارگاه‌های اشتغال را برعهده داشت که خوشبختانه 50 نفر به‌صورت مستقیم و 130 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

شایسته ذکر است: اکنون سه هزار و 200 خانوار سرخسی از خدمات و کمک‌معیشت ماهانه این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/