نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرنگار سرخسخبر، متاسفانه در ماههای گذشته به خصوص در روزهای آخر هفته به دلیل تعداد پایین ظرفیت قطار سرخس مشهد و تقاضای بالای شهروندان سرخسی برای استفاده از قطار شاهد مشکلات مختلف برای مردم هستیم.
کم بودن ظرفیت قطار سرخس مشهد باعث تکمیل سریع سهمیه فروش بلیط این قطار میشود و مسافرانی که بلیط ندارند با حضور در ایستگاه راهآهن بدون بلیط سوار قطار میشوند و با توجه به نبود صندلی خالی متاسفانه مسیر سرخس تا مشهد و بالعکس را در راهروهای قطار میایستند. در مواردی نیز رئیس قطار از سوار کردن مسافر بدون بلیط ممانعت میکند که همین موضوع باعث نارضایتی بسیاری شده و مسافران را با مشکلات دیگری مواجه کرده است.
خبرنگار سرخسخبر برای پیگیری موضوع به سراغ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار سرخس رفت.
مهدی اردونی دوستی در پاسخ به پیگیری خبرنگار سرخسخبر درباره مشکلات مردم در استفاده از قطار مسافری سرخس مشهد، گفت: این موضوع را از طریق مدیر راهآهن سرخس پیگیری کردم و قول مسئولان راهآهن بر این بوده که تا پایان هفته جاری یک واگن به قطار مسافری سرخس مشهد اضافه میشود تا روزهای پیک استفاده از قطار را پوشش بدهد.
به گزارش سرخسخبر، موضوع افزایش واگن به قطار سرخس مشهد بارها به عنوان مطالبه عمومی شهرستان بوده که در مقاطعی این افزایش واگن اتفاق افتاده است اما پس از گذشت مدتی واگن اضافه شده از رام قطار سرخس مشهد حذف و مشکلات حل شده مجدد ایجاد میشدند.
راهآهن سرخس که بیشترین تاثیر را در صادرات ریلی کشور دارد چند وقتی است که با چالشهای کمبود واگن و کنسلی متعدد قطار مسافری به دلیل وجود ریزگردها مواجه است. حل معضل ریزگردها که فعلا در مرحله مطالعات است و قرار نیست به این زودی حل شود اما مشکل کمبود واگن با تدبیر مسئولان میتواند به سرعت حل شود.
خبرنگار: علیرضا علیصوفی
پایان پیام/ع
کارگران یکی از شرکتهای پیمانکار راهآهن سرخس امروز نسبت به حقوق و مزایا و شیفتهای کاری اعتراض کردند که برای رسیدگی به مشکل کارگران، دادستانی سرخس به موضوع ورود کرد و مقرر شد جلسهای با حضور نماینده کارگران و مدیر پایانه ریلی سرخس برگزار شود.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: زیرساختهای آماده بارگیری و حمل و نقل ریلی در سرخس و بندرعباس موجب ثبت رشد ۱۸۴ درصدی ترانزیت گوگرد در سال ۱۴۰۳ شد.
مدیر پایانه ریلی سرخس گفت: ۲۶۲ هزار و ۲۴۹ مسافر از طریق خط آهن مشهد-سرخس پارسال در این مسیر ریلی جابجا شدند که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۵ درصد کاهش داشته است.
این بستن ورودی ایستگاه قطار سرخس و محل ایست و توقف سواری ها و مینی بوس ها واقعا یک اقدام غیر منصفانه و بی سلیقگی محض بود.
Δ