طولانی شدن تصویب طرح جامع شهری سرخس ضربه به اقتصاد خانوار و مدیریت شهری است/ تاخیر در ساخت و ساز شهرک طلائیه نتیجه طولانی شدن تصویب این طرح است

عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: طولانی شدن تصویب طرح جامع شهری سرخس ضربه به اقتصاد خانوار و مدیریت شهری است.

به گزارش سرخس‌خبر، غلامرضا لالوی در جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی که با حضور یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی و جواد خدایی معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به مشکلات اساسی و کلیدی سرخس، گفت: مسئله ریزگردها موضوع کلیدی در سرخس است و انجام نشدن اقدام عملی در این موضوع جای گلایه دارد.

عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در استان با موضوع ریزگردهای سرخس، گفت: انتظار می‌رود، دستگاه‌های متولی براساس وظیفه به تعهدات خود در این حوزه عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به حذف اعتبارات تملک دارایی شهرداری‌ها و دیگر منابع دولتی، عنوان کرد: شهرداری‌ها خواستار مساعدت‌های وزارت کشور در حوزه قیر، سیمان و فولاد هستند.

لالوی بیان کرد: روند طولانی تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها، چالش روز شهرداری‌ها است و همین موضوع درباره تصویب طرح جامع شهر سرخس، موجب تاخیر در ساخت و سازهای بخشی از شهر به‌خصوص شهرک طلائیه شده و ضربه به اقتصاد خانوار و مدیریت شهری زده است مشکلات اجتماعی را در پی دارد.

رئیس شورای شهر سرخس کمک ویژه دولت در مرمت و احیاء بافت‌های فرسوده را کمک به مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: شهر سرخس ۳۰ درصد بافت فرسوده دارد.

وی در پایان تاکید کرد: حقوق قانونی مردم در حوزه شرب و کشاورزی باید از محل سد دوستی تامین شود.

انتهای پیام/م.ع